Thursday 2 January 2014

KAMI1KAPAL

Assalamualaikum. hallu hallu readers. So, memang dah lama nak update pasal family besar aku kat UiTM. kat rumah takyah cite la, tu dah memang family aku dunia akhirat, insyaAllah.

Kalau nak ikut, memang ramai la family aku kat UiTM nie. up and down, cry and laugh, we are still together. we share all the moment that we spent along our journey in UiTM.

Okay. family besar yang mula-mula aku jumpa masa first-first aku masuk UiTM dulu. Alaaaa. Masa part 1. Zaman-zaman junior dulu. This our name---> Kami1Kapal. kalau korang #hashtag kat twitter #kami1kapal, mesti jumpe punye family aku nie punye twitter. Kenapa 1 kapal? panjang ceritanya. hahaha. tapi peduli apa, aku nak cerita jugak. Alkisah bermulanya nama nie masa kitorang nak tangkap gambar kelas. Itu normal hokkey kalau part 1 nak tangkap gambar kelas. yela. excited baru masuk U. Selalu kat sekolah cikgu yang arrange kan. Hello !!! nie U okayy pandai2 la bawak diri. So, my CR (class representative), set the date untuk kitorang tangkap gambar. Masa nak isi form tu, ada space untuk nama kelas. So, masa tu kelas kitorang 1J1. tapi macam tak rare pulak. fikir punye fikir, ada la mamat paling sengal serta segak dalam kelas aku tu bagi idea KAMI1KAPAL. At first, satu kelas tergelak dengar nama tu. tapi sebab semua takde idea, kitorang ambil je idea dia tu. Dari takde nama nak letak kat gambar yang dah siap nanti.

And finally, nama KAMI1KAPAL kekal hingga ke hari ini. kekal hingga semester 6. Teguh tak teguh la kapal tu. Alhamdulillah kitorang berjaya menjaga bahtera tu daripada karam. kitorang pernah ter 'overnight' sampai ke PD kau. itu tak sengaja okayy. hajat nak lawat classmate kitorang yang kena tahan wad. tak sangka terlajak sampai ke malam. Pagar UiTM lepas pukul 11 dah tak boleh masuk. Yelaa. masa tu part 1 lagi kan. semua macam skema-skema cuak kebebeh la konon. takut nak balik. tu yang terlajak sampai ke PD. Kalau nak cerita pasal KAMI1KAPAL, sampai tahun depan tak habis. dah hidup sama-sama pun 3 tahun.

So, kat sini aku nak tayang sikit keluarga aku yang awesome dan penuh dengan propa nie. 


masa  nie la tertubuhnya KAMI1KAPAL. hehehe :)


nie jela jejaka yang ada kat kelas aku masa part 1 dulu. ehhh. ada lagi sorang. dia pemalu sikit. so, takde dalam nie












semua gambar kat atas nie semua masa kitorang part 1. muka skema je semua. JUNIOR la katakan. Masa nie, ibarat flower day la untuk kitorang sebab pakat ramai-ramai pakai baju bunga-bunga. termasuk la si teruna-teruna kat belakang tu. Jadi bunga boy la kejap dorang hari tu.
part 2. nie dah besar sikit la.

part 2
part 2

part 3. time nie masa puasa or lepas raya. aku pun dah tak bape nak ingat. tu yang masing-masing berbaju melayu ngan kurung


part 3


part 3

part 3
part 3
nie aku tak ingat masa part bape. masa nie Dr. Mahathir bagi talk kat UiTM Shah Alam.
part 4 kitorang rehat jap. tiap-tiap sem tangkap gambar, botak jugak la kepala nak membelinya. part 5 pun. Sebab KAMI1KAPAL break up kejap. sebab masa part 5, course kitorang boleh pilih nak aliran apa. biology or physics or aliran kerjaya.  This sem (SEM 6), kitorang bergabung meletup balik. tapi pic class sem nie tak amek lagi. tak tahu la budak-budak nie nak amik ke tidak.

Tapi kalau takde pun takpe. Sebab sem nie awal-awal sem lagi kitorang dah rancang overnight kat PD. Yelaaa. last semester kan. Lepas nie dah tak tahu bila boleh gather balik. So, yang nie memang kitorang merancang. takde terus terjah pantai PD tu. rancang-rancang pun, takde maknanya kitorang nak tempah chalet bagai.dah nama overnight. mana ada tidur. kitorang main tepi pantai. gelak tawa, suka-duka, berkongsi cerita sampai dengar azan subuh. baru la berhenti sesi luahan rasa.

Ini cerita KAMI. Gerak malam, singgah makan dulu..

KAMI1KAPAL nie kalau dapat makanan, memang dah tak pandang kamera dah






restoran nie memang kitorang yang punye.
singgah fun fair senawang lepas makan, before gerak ke PD

i will never ever forget you guys. infinity love <3
gambar malam  kat PD, aku tak tahu ada yang snap ke tak. tapi takde dalam simpanan aku. hahaha. kira halal la ye guys.

sarapan lepas solat subuh
Then terus cari tempat kat PD tu yang best untuk mandi manda.

birthday boy, khairi ishak. senjata sedang bersiap sedia.


yeahh !!! peluru sedang dilepaskan. nasib baik sebelum mandi pantai. kalau selepas, tak tahu la apa jadi.



and yang tahu bila balingan peluru tu adalah penyerang itu sendri. yang lain tak tahu tu pun terkena tempias sekali termasuklah aku. habis bau telur baju aku

end of war. hahaha

aku takkan lupa semua kenangan kita sepanjang 3 tahun di pilahdelphia

afiq's car. mahap la ye lagi 3 kereta. on the pulang ke pangkuan Pilahdelphia



kami 1 kapal sentiasa di hati aku <3

The end of story about my classmate. Aku rasa dorang adalah classmate yang sangat awesome sebab kitorang boleh share pendapat dalam apa jua topik. me love you all


#“I would rather walk with a friend in the dark, than alone in the light"― Helen Keller 

No comments:

Post a Comment