Jangan Jadikan Mata Kita Seperti Mata Lalat Yang Melihat Negatif, Jadikan Lah Mata Kita Seperti Mata Lebah Yang Sentiasa Melihat Benda Yang Positif

Tuesday, 6 November 2012

DEFINISI HIDUP DALAM HIDUP KORANG

ASSALAMUALAIKUM

apa definisi HIDUP dalam HIDUP korang
apa matlamat korang HIDUP di dunia nie
apa yang korang nakkkkkk sangat dalam HIDUP korang
apa yang korang rasa kalau perjalanan HIDUP korang 
tidak sama dengan apa yang korang nak 
apa yang korang rasa kalau HIDUP korang asyik kena dump je


adakah HIDUP korang hanya untuk gembira ??
adakah HIDUP korang hanya untuk bersuka ria ??
adakah HIDUP korang hanya untuk bersenang lenang ??

adakah korang akan sedih ...meraung ..menjerit sampai hilang suara ...
bila tidak dapat apa yang korang nak ???

TAPI 

pernah tak korang terpikir yang HIDUP kita macam pelangi ??
muncul selepas hujan

pernah tak korang terpikir yang HIDUP kita macam roda ??
yang di atas bukan selalu berada di atas . 
dan yang di bawah tidak semestinya sentiasa di bawah .

pernah tak korang terpikir HIDUP macam laut ??
ada pasang surut nya

yang penting kat sini 
HIDUP kita tidak selalu cerah
kadang kadang pasti ada hujan
hujan yang turun selebat lebatnya
cuma cara seseorang tempuh hujan yang lebat tu bagaimana

ada yang guna payung
ada juga yang hanya guna surat khabar
ada yang guna baju hujan

bagaimana cara sekalipun kita menghadapinya
itu adalah cara kita
yakin pada diri sendiri yang anda boleh menghadapinya
ALLAH itu MAHA ADIL
tapi korang kena ingat
Usaha tanpa Doa 
ibarat tanam pokok tanpa baja








*tiba nak ter 'feeling' pulak petang2 macam nie . 


















0 pujian kutukan:

Post a Comment