Monday 22 April 2013

Amanah Dari Allah

Assalamualaikum..

Kepimpinan ??
What do you think about 'kepimpinan' ??
tadi lepas isya' ada ceramah dekat surau rumah aku
at first, aku memang malas nak pergi
maybe sebab penat or ada bisikan2 yang tak best kat telinga aku
tapi ... teringat kata-kata ustaz yang datang bagi ceramah kat UiTM aku
Allah dah bagi pilihan
nak pergi atau tidak ??
apa pilihan kamu ??
adakah pilihan kamu itu terbaik . 


Then aku pergi lah ..
Mungkin itu pilihan terbaik
And I realize
yang Allah nak tunjuk aku something
Ustaz tu bagi ceramah pasal kepimpinan
sangat terkena batang hidung yang tak mancung nie
hehehehe
ok . back to the topic
first ayat yang keluar dari mulut ustaz tu terus tarik perhatian aku

"kepimpinan adalah satu amanah , satu tanggungjawab yang Allah akan tanya kita di padang mahsyar nanti"

aku renung balik
selama kau jadi pemimpin
dari kau sekolah rendah
naik ke sekolah menengah
and now dekat universiti
adakah kau jalankan kepimpinan kau dengan sebaiknya
mungkin aku pernah terpesong dari landasan
Yaaa . manusia tidak pernah sedar
kesalahan yang dia pernah lakukan
aku juga tidak terlepas dengan kesalahan itu
 InsyaAllah .
Aku cuba untuk jalankan tanggungjawab yang diamanahkan dengan sebaiknya
to all my JPK's
thanks for everything
hope for the next semester
our program will be the best program and will give us sweet moment :)
            



# esok dah kena balik UiTM . kena settle paperwork program Mega semester hadapan bersama MPP . Jumaat , Sabtu and Ahad kena join KPO (Kursus Pengurusan Organisasi) pulak . Ya Allah . jangan kau biarkan hati ini mengeluh . sesungguhnya kepimpinan adalah amanah dariMu . tabahkan lah hatiku dalam perjuanganku :)


1 comment:

  1. benar..kepimpinan itu adalah sebuah amanah dan tanggungjawab...sejak melangkah masuk ke alam uni...setiap sem sy menjadi ketua kelas n presiden kos...bukan mahu, tp telah dipilih...nak x nk kene gk jalankan tggungjwb n amanah...mgkin pd mulanya spt trpksa menjadi pemimpin...rse terbeban...tp lame2 in syaa Allah keikhlasan itu akan dtg sendiri...jika xboleh jd yg terbaik, at least kite sentiasa mencoba menjadi pemimpin yg terbaik...

    ReplyDelete